loading...
تنها سایت باشگاهی موی تای زیر نظر استاد فریدون اسدی
AMIR&ALI بازدید : 619 سه شنبه 26 خرداد 1394 نظرات (0)

http://uupload.ir/files/dnfu_n00048575-b.jpgویتامین ها

ویتامین¬ها ترکیبات آلی هستند که میلیون ها واکنش شیمیایی بدن ما را تنظیم و تسهیل می¬کنند. آنها به خودی خود انرژی تولید نمی¬کنند، بلکه در تجزیه و آزاد کردن انرژی از غذاهای عمده هم چون کربوهیدرات، چربی، و پروتئین نقش دارند. بدن ما قادر به ساختن این ویتامین¬ها نبوده و یا حداقل نمی¬تواند آنها را به مقدار کافی بسازد، بنابراین ما باید آنها را از طریق غذاها و مکمل¬های دیگر تامین کنیم. سیزده ویتامین ضروری به دو گروه تقسیم می¬شوند. یک گروه شامل ویتامین-های محلول در چربی هستند که بدن قادر است آنها را برای هفته¬ها یا ماهها در بخش¬های چربی بافت¬های بدن ذخیره کند. گروه دوم شامل ویتامین¬های محلول در آب است که در مایعات بدن یافت می¬شوند و به دلیل اینکه به سرعت دفع می-شوند، بایستی هر روزه جایگزین گردند.

ویتامین¬های محلول در چربی
ویتامین¬های K,E,D,A ویتامین¬ها ی محلول در چربی هستند که در کبد و بافتهای چربی بدن ذخیره می¬گردند تا هنگام نیاز، مورد استفاده قرار بگیرند. این مواد مغذی جهت هضم و جذب مناسب به وجود چربیها نیازمند می¬باشند. از این رو کمبود این ویتامین¬ها به طور عمومی در افرادی که به طور افراطی از رژیم غذایی کم چربی پیروی می¬کنند گزارش شده است. با این حال در هنگام مصرف هرگونه مکمل ویتامینی بایستی دقت ویژه¬ای داشته باشید، زیرا مصرف بیش از حد ویتامین¬ها به دلیل توانایی ذخیره¬سازی آنها در بدن، باعث می¬گردد که به سطوح خطرناکی برسد.

به ادامه مطلب بروید

AMIR&ALI بازدید : 324 سه شنبه 26 خرداد 1394 نظرات (0)

http://uupload.ir/files/az8q_efrgeypdx8zbewvhpta8.jpgبرآمدگی بینی:این اصطلاح به منطقه میان ابرو و نقطه امتداد یافته تا سطح چشم اطلاق می شود و این نقطه فوق العاده اهمیت دارد. چرا که اگر ضربه ای محکم به آن اصابت کند ، می تواند از حرکت رو به جلوی شخص جلوگیری نماید.

بالای گوش:ضربه به این قسمت باعث آسیب پذیری میشودو شخص را از حالت تعادل خارج می نماید.

فک:ضربه به این قسمت باعث آسیب پذیری میشود و اگر شخص در حال دفاع نباشد امکان صدمه دیدن زیاد میباشد.

قسمت زیر بینی: این قسمت در مشت زدن قسمت مهمی است و اگر به آن ضربه برخورد کند باعث جاری شدن اشک و اگر ضربه محکم وارد شود دچار پارگی مویرگ ها و خونریزی میشود.

چانه: اصابت ضربه به این نقطه آسیب جدی را در پی خواهد داشت. آن چنان که بر اثر ضربه شدید ، کل بدن حریف به زمین می افتد.
بقبه در ادامه مطلب

AMIR&ALI بازدید : 142 سه شنبه 26 خرداد 1394 نظرات (0)

http://uupload.ir/files/5cxp_e2fgnajk41674ywwtt2d.jpgتای بوکسینگ یا موی تای یک هنر دفاع شخصی سنتی است. این هنر رزمی با بوکس متفاوت است زیرا در ------ آن، پاها، آرنج ها، زانوان و همچنین ضربات مشت به یک اندازه به کار می روند. بنابراین آن را می توان به نوعی یک هنر رزمی آزاد به شمار آورد. در یک رقابت تای بوکسینگ، پنج راند سه دقیقه ای وجود دارد که بین هر کدام از آنها دو دقیقه استراحت گذاشته می شود.
موی تای در سال 1650 میلادی و در زمانی که پادشاه Naresuen، حاکم کشور Siam توسط افراد کشور Burmese اسیر شد و برای آزادی خود پیشنهادی داد تا با دوازده نفر از قهرمانان رزمی کار این کشور ------ کند و آنها را شکست دهد متولد گردید...

به ادامه مطلب بروید



AMIR&ALI بازدید : 117 شنبه 13 دی 1393 نظرات (0)

موی تای ورزش ملی تایلند

 

برای دانستن نتیجه به ریشه ها باید نگاه کرد .

گذشته را مطالعه کنید تا آینده را بشناسید .

هر که در هر کجای مشرق زمین و در میان آموزشگاه های رزمی مختلف بگردد هیچگاه نمی تواند گروهی را پیدا کند که روش مبارزه او از { کیک بوکسهای } تایلندی مرگبار تر باشد .

بسیاری از اساتید رشته های رزمی اذعان دارند که کیک بوکس تایندی یک فرد حرفه ای است .

که فقط برای زنده ماندن می جنگد .

{ مو آی تای } میراثی است که حدود 2000 سال در قلب مردم تایلند جای دارد .

کسانی که از این کشور دیدن کرده اند این موضوع را تائید میکنند .

در بسیاری از خیابانها و کوچه های تایلند جوانان را می بینید که در حال اصول مقدماتی این ورزش باستانی هستند .


سرچشمه { مو آی تای }

پادشاهی { سیام } که زمانی به جای تایلند نامیده میشد از دیر باز مورد حمله همسایگان خود بود .

این سرزمین واقع در جنوب شرق آسیا است .

AMIR&ALI بازدید : 212 شنبه 13 دی 1393 نظرات (0)

شما می‌توانید صدای تخریب ناشی از لگد قدرتی موی‌تای را بشنوید، حتی اگر واقعاً نبینید که استخوان پای لگدزننده به هدف برخورد نماید. اغلب متخصصان، این ضربه را به‌عنوان قدرتمندترین لگد در هنرهای رزمی رده‌بندی می‌کنند. نه به خاطر افسانه‌هائی درباره این‌که چگونه این ضربه دختان را می‌شکند و نیروهای فولادی را خم می‌کند. بلکه به خاطر تخریبی که هنگام اصابت بر قفسه سینه یک حریف ایجاد می‌نماید.
یودسانکلای فایرتکس یک استاد لگد قدرتی موی‌تای است، یک صاحب عنوان شورای بوکس جهانی در رده میان‌وزن و قهرمان استادیوم لومپینی که مبارزانی از ژاپن، ایران، آلمان، فرانسه، آمریکا، استرالیا و تایلند را ناک‌اوت کرده است. او قبول کرد تا اسرار لگد خود را با خوانندگان ما در میان بگذارد. پیش از این‌که بررسی روش‌های او را آغاز کنید باید بدانید که او یک مبارز چپ پا است، به این معنی که از پای چپش برای لگد قدرتی استفاده می‌کند. اگر شما یک مبارز راست پا هستید، وقتی روش‌های توضیح داده شده در این‌جا را می‌خوانید، خیلی راحت جای لغات راست و چپ را باهم عوض کنید.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
استاد فریدون اسدی-موی تای-پاهایوت نازی آباد فرهنگ سرای بهمن -روزهای فرد ساعت 19:30 الی 21
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا مطالب سایت ما به پیشرفت شما در موی تای کمک کرده؟؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 238
  • بازدید ماه : 238
  • بازدید سال : 2,822
  • بازدید کلی : 31,094